13 Kasım 2013 Çarşamba

Kitap bölümü

Blogda ki ilk kitap yorumum olacak bu:D Haydi hayırlısı
Peyami SAFA:Yalnızız

-Kitaptaki karakterler çok etkileyici. Besim ve Samim,bence ikisi birbirine çok benziyor.Farkli karakterler gibi dursalarda ,ikiside haz almayı bile,düşünen ve yorum yapan kişiler her ne kadar farklı olaylar üzerinde dursalarda. Ama benim favorım Besim :D
-Simeranya ilminin kuralları çok ilginç.Mesela öksürmemiz ve gök taşının düşmesi birbiriye alakalı bir olaymış !!
-Kitabın üslubu muazzam.Son sayfasında yabancı kökenli sözcüklerin türkçeleri verilmiş ama bu kelimelerin hangi dilde oldugu yazılmıyor belki de sadece ben anlayamadım ama bence bu belirtilmeliydi.
-Kitabın başı ve sonu iki farklı roman edasında.Necile ve Renginazın olaya katılması romanın gidişatını değiştirmiş.
-Kitap bitmesine ragmen aklımda cevabını bulamadığım iki soru var.1-) Meral Samim'in kızı mı? Ben böyle bir şeyden bahsedildiğini anımsıyorum fakat sayfasını not etmemişim.2-)Yaşanan doğaüstü olayların açıklaması ne olabilir ve Renginaz o gece neredeydi?
-Samim,Merale aşıktı fakat Meral'in öldüğünü duyduğunda beklediğim kadar büyük bir tepki vermedi tam aksine bu olayı beyin fırtınası yaparak çözümlemeye çalıştı.(Biraz düşününce aslında bu davranışın Samime daha çok yakıştıgını fark ettim)
*Ve çıkarım yapacaksak eğer bence şu olmalı:birinci benliğimiz her daim  ikinci benliğimizden üsütn gelir isteyerek ya da istemeyerek bunun bir öenmi yok.
Ya da şöyle bir soru sormalıyız kitap için: eger Meral ölmeseydi. yine 1.benliğimi kazanırdı yoksa 2.benliğimi kazanırdı?Burada olayın içine "kader" kavramı girerdi herhalde.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder